Mediatiedote, 4.6.2019
Julkaisuvapaa heti
Etelä-Karjalan matkailukohteena edistävä goSaimaa ja Imatralta Eurooppaan tähtäävä Dark Ride Brothers ovat sopineet markkinointiyhteistyöstä. Yhteistyön tarkoituksena on nostaa esille Etelä-Karjalan vahvuuksia sosiaalisessa mediassa.
Eteläkarjalaisten kuntien ja yrityksien omistama goSaimaa ja vuodesta 2015 toiminut suomalais-saksalainen Dark Ride Brothers vievät Saimaata maailmalle yksissä tuumin.
Osapuolet ovat sopineet yhteistyöstä, jolla Dark Ride Brothersin vahva sosiaalisen median läsnäolo valjastetaan Saimaan alueen vahvuuksien esille tuomiseen.

Saimaan alue on vahvasti esillä DRB:n somessa. Kuvassa bändin Instagram-tilin suosituimmat julkaisut.
– Olemme tästä yhteistyöstä erittäin tyytyväisiä ja löysimme yhteisen sävelen todella nopeasti. Saimaa on upea tuote ja se on näkynyt esimerkiksi sosiaalisen median päivityksissämme alusta saakka, Vesa Winberg Dark Ride Brothersista sanoo.
Dark Ride Brothersin on ollut taipaleensa alusta saakka sosiaalisessa mediassa läsnä ja nyt partneriksi saadaan goSaimaa. Kaikkiaan eri palveluissa bändillä on yli 20 000 seuraajaa.
– On tietysti erinomaista, että Dark Ride Brothers on tunnistanut Saimaan upean käräktäärin osaksi heidän tekemisiä ja bändi näkee matkailun yhteismarkkinoinnin myös bändin omana markkinointivälineenä. Tärkeää tässä on, että DRB kertoo aidosti omaa Saimaa -tarinaansa ja vie Saimaan visuaalisesti vahvaa viestiä eteenpäin omilla ehdoillaan ja keinoillaan omissa kohderyhmissään. Mielenkiintoista on nähdä millaisia reaktioita DRB:n Saimaa -viestit synnyttävät esimerkiksi sosiaalisessa mediassa, kertoo goSaimaan johtaja Juha Sorjonen.
Sorjonen pitää tärkeänä myös sitä, että matkailua edistävän yhtiön ja bändin yhteistyö on hyvin ainutlaatuista.
– Tämä todella on monella tapaa uudenlainen avaus, Juha Sorjonen sanoo.
Yhteistyö käyntiin välittömästi
Dark Ride Brothers keikkailee Suomen lisäksi tänä kesänä Saksassa, Italiassa ja Sveitsissä. Juhannusviikolla bändi aloittaa toisen kiertueensa Saksassa ja tällä kertaa ohjelmassa on kahdessa viikossa 14 keikkaa. Saimaa on mukana näkyvästi.
– Meillä on goSaimaa mukana ja näkyvyyttä on luvassa runsaasti. Esimerkiksi Imatran ystävyyskaupunki Salzgitterissa soitamme pääesiintyjänä Altstadt-festivaaleilla ja goSaimaa-logot tulevat näkymään isosti, Vesa Winberg sanoo.
goSaimaan ja Dark Ride Brothersin yhteistyö käsittää myös yhteistä näkymistä matkailualan tapahtumissa.
– Esimerkiksi ensi vuoden tammikuun Matkamessuilla Helsingissä on hieno mahdollisuus näkyä yhdessä showcase-esiintymisten kautta valikoiduille kohderyhmille, goSaimaan johtaja Juha Sorjonen sanoo.
Lisätietoja ja haastattelupyynnöt:
Juha Sorjonen
johtaja
goSaimaa
Puh. +358 (0)40 8412 480
juha.sorjonen(at)gosaimaa.com
Vesa Winberg
Dark Ride Brothers
Puh. +358 (0)400 129 573
info(at)darkridebrothers.fi